Crise dos 30 já?! 30 years old crisis already?!

Previously on Puzzle girls' tails...


I'm going to Canada!
Guelph! Exciting!
Harrow! Loneliness...
Guelph! Party, friends, passion...
Back home... confusion, house not home, sadness, happiness, friends, family, dogs, party, home, lots and lots of work, changes, confusion, sadness, happiness, drinks, crying, sadness, happiness...


Now... what is happening? 30 years old crisis already?


Opinions, feelings, tastes, demands, mind, soul, body... everything's changing so fast, I just can't keep up with myself... I'm learning all about me again... it's like I was born again. Things I loved to do aren't fun anymore or don't make me feel good... things that made me feel bored now are pleasure... who am I?
I've been changing for some time but this year is just crazy. It's not only what has happened and is happening to me, but all around me... creating sparkles that explode into something and I feel like I can't hold this explosion inside me. Things that weren't sparkles before...
I need to share it, I need to learn, I need to talk, I need to write about everything (I need more time for this).
And I wanna live everything I can! It's like time is too short... it's like I've been sleeping for too long and now that I'm awake I'm starving and thirsty for experiences... I don't want to run from suffering, I wanna run toward feelings! All of them!
All this at a point of my life for endings, responsibilities... a branching point... several paths I can choose... decisions... how can I decide something with sparkles around and inside me? Will it stop before I really have to decide where to go? I should live only TODAY but what to do when living NOW is thinking about tomorrow too?



Anteriormente nos contos da garota quebra-cabeça

Vou para o Canadá!
Guelph! Excitante!
Harrow! Solidão...
Guelph! Festa, amigos, paixão...
De volta para casa... confusão, casa não lar, tristeza, alegria, amigos, família, cachorros, festa, lar, mais e mais trabalho, mudanças, confusão, tristeza, alegria, bebidas, chorar, tristeza, alegria...

Agora... o que está acontecendo? Crise dos 30 já?

Opiniões, sentimentos, gostos, necessidades, mente, alma, corpo... tudo está mudando tão rápido que eu não consigo acompanhar a mim mesma... Estou aprendendo tudo sobre mim novamente... é como se eu tivesse nascido novamente. Coisas que eu amava fazer não são mais divertidas ou não me fazem me sentir bem... coisas que me deixavam entediada agora me dão prazer... quem sou eu?
Tenho mudado há algum tempo mas esse ano está uma loucura. Não é apenas o que aconteceu e o que tem acontecido comigo, mas tudo ao meu redor... criando faíscas que explodem em algo e eu sinto como se não pudesse segurar essa explosão dentro de mim. Coisas que não eram faíscas antes...
Eu preciso compartilhar, eu preciso aprender, eu preciso falar, eu preciso escrever sobre tudo (preciso de mais tempo para isso).
E eu quero viver tudo que eu posso! É como se o tempo fosse muito curto... e é como se eu estivesse dormindo por muito tempo e agora que eu acordei estou faminto e sedenta por experiências...
Tudo isso em um ponto da minha vida cheio de finais, responsabilidades... um ponto ramificado... vários caminhos que posso escolher... decisões... como eu posso decidir algo com faíscas ao meu redor e dentro de mim? Vai parar antes de eu realmente ter que escolher para onde ir? Eu deveria viver apenas o HOJE mas o que fazer quando viver o AGORA é pensar também sobre amanhã?

Comentários

Postagens mais visitadas deste blog

50 dias!

Sem vocação para árvore - No vocation for tree