Kite...



Heart in hell, feet on the ground, head almost there

Whoever said for the first time that friends are the most important thing in life is right... probably everybody concluded that at some point of their lives.
Today, talking to a friend, I heard what I've told myself before but could not repeat out loud again. She is a very special friend, came to my life recently, but it’s like we know each other for years. She’s already my sister and is always there to help me. Sometimes I don’t know what to believe in – God, coincidence, destine, luck – but I know that right people come into my way when I need them and for what I need. I hope I’m like that for them too.
Anyways, she made me remember what I need to focus.
I need to be free. We usually think that our freedom depends on others. But that’s wrong. At least for our freedom of spirit and there’s nothing worse than being trapped by yourself. Fear is the greatest freedom taker ever. And I am not fearless. Who is?
Who knows me might be thinking “you? You are brave”. Well my friend, I am for going places I never was and for several things related to my career, just because I don’t give a shit if I get lost or someone doesn’t like my work! I just ask for directions and I do my best on my research. It’s impossible to please everyone. But when it’s about heart, everything changes. Maybe because it’s on others too, not only on me. What isn’t exactly true. We determine what is worth and what is not. When to stay. What other people can do with us, at least what can do for a second time. We determine when and how to fight for someone. So why do we stay when you know there’s nothing left to burn?


Yes, you have to set yourself on fire… (Stupid! Why do that?)
I just don’t know why the fuck I am afraid of moving on! Why can’t I set myself free? (Stupid! You’ve learned that lesson before, use it!)
I don’t mean I’m giving up on him. We never know what is coming. There are so many stories about couples that meet again, even several years after! I mean I can’t freeze my life because of this beautiful story.
(Even though I’m romantic. Yes friends! I am! I admit! I can’t run anymore from this. I dream about love stories, true love, especially crazy stories. I was born under Pisces. We are in love with love! And I want to live a romance. Important: it’s not about chocolate, flowers, candles, letters… it’s about never forgetting, loving only one…)
I mean not giving up on myself. I need to be myself, do what I love, keep doing the best for my career, enjoying life… and not closing my life to new experiences. I’ve done that so many times, just because I can’t bare disappointing people I like. Why? People have disappointed me over and over. I have to do what is best for me. Right now, I have to be free. Don’t rush! Let it be! Let it go! We don’t lose what isn’t ours and nobody is ours. They are people not things. They are just beside you and will stay only if they want, no matter how hard you try.
All I need is to be myself. And a more patient one. I need peace of mind and spirit. I need to let it go… from my head (how to keep a calm heart?). Trust the future (something good always came). We never know (that’s what sucks).


Says it all http://letras.terra.com.br/u2/62966/

Coração no inferno, pés no chão, cabeça quase lá

Sabe se lá quem disse pela primeira vez que amigos são a coisa mais importante da vida estava certo... provavelmente todo mundo já concluiu isso em algum ponto de sua vida.
Hoje, conversando com uma amiga, eu ouvi o que eu tinha dito a mim mesma antes mas não conseguia repetir em voz alta. Ela é uma amiga muito especial, chegou na minha vida recentemente, mas é como se fizesse anos que a conheço. Ela já se tornou uma Irma e está sempre lá disposta a me ajudar. As vezes não sei no que acreditar – Deus, coincidência, destino, sorte – mas eu sei que as pessoas servem aparecem no meu caminho quando eu preciso. Espero que eu signifique isso também para eles.
Bom, ela me lembrou do que eu preciso focar.
Eu preciso ser livre. Geralmente pensamos que nossa liberdade depende de outros. Mas isso não é verdade. Pelo menos para nossa liberdade de espírito e não há nada pior do que ser preso por si mesmo. Medo é o maior dos repressores da liberdade. E eu não sou destemida. Quem é?
Quem me conhece deve estar pensando “você? Mas você é corajosa”. Bom meus amigos, eu sou para ir a novos lugares e para várias coisas relacionada a minha carreira, mas simplesmente porque eu to cagando e andando pro fato de eu me perder ou de alguém não gostar do meu trabalho! Eu simplesmente peço informações e faço o melhor que eu posso na minha pesquisa. É impossível agradar todo mundo. Mas quando se trata de coração, tudo muda. Talvez porque dependa dos outros também, não só de mim. O que não é exatamente verdade. Nós determinamos o que vale a pena e o que não vale. Quando ficar. O que as pessoas podem fazer conosco, pelo menos pela segunda vez. Determinamos quando e como lutar por alguém. Então por que ficar quando não há nada mais para incendiar?

Sim, nós temos que nos incendiar... (estúpido! Pra que fazer isso?)
Eu simplesmente não sei por que diabos eu tenho tanto medo de seguir em frente! Por que não consigo me libertar? (Estúpida! Você aprendeu essa lição antes, use-a!)
Eu não quero dizer que estou desistindo dele. Nunca sabemos o que vem pela frente. Há tantas histórias de casais que se encontram novamente, mesmo muitos anos depois! Eu quero dizer que eu não posso congelar minha vida por causa dessa linda história.
(Embora eu seja romântica. Sim amigos! Eu sou! Eu admito! Não posso mais fugir disso. Eu sonho com histórias de amor, amor verdadeiro, especialmente histórias loucas. Eu sou de Peixes. Nós somos apaixonados pelo amor! E eu quero viver um romance. Importante: não tem a ver com chocolate, flores, velas, cartas... é sobre nunca esquecer, amar apenas uma pessoa...)
Eu quero dizer que não estou desistindo de mim mesma. Eu preciso ser eu mesma, fazer o que amo, continuar fazendo o que é melhor para minha carreira, curtir a vida... e não fechar a minha vida para novas experiências. Eu já fiz isso muitas vezes, simplesmente porque eu não suporto decepcionar pessoas que gosto. Por quê? Pessoas me decepcionaram várias vezes. Tenho que fazer o que é melhor para mim. Agora, eu tenho que ser livre. Não me apressar! Deixar ser! Desapegar! Não perdemos o que não é nosso e ninguém é nosso. Eles são pessoas e não coisas. Eles estão ao seu lado e ficarão apenas se quiserem, não importa o quanto você tente.
Tudo o que eu preciso é ser eu mesma. E uma mais paciente. Eu preciso de paz na cabeça e no espírito. Eu preciso desapegar... deixar sair da minha mente (como acalmar o coração?). Confiar no futuro (sempre apareceu coisa boa). Nós nunca sabemos (isso que é um pé no saco).
Diz tudo!

Comentários

Postagens mais visitadas deste blog

50 dias!

Sem vocação para árvore - No vocation for tree