Biology, my love


Today I explained my cousin's daughter what a biologist does. She saw my pictures on orkut and loves nature and now she wants to be a biologist. For a minute I thought "don't do this, go do something that pays you well". Then I start telling her how was grad school, what I've been doing and I remembered why I'm doing all this. I remembered how I feel about studying biology, why I chose this. I remembered places I've been, people I've met, things I've learned, Nature I've seen. That's me, that's who I am. A biologist. I love it! All I need to feel 100% happy about this choice: a job! Gotta fight more on 2011 for that...
That's all we need... fight for what we wish!
And the trigger to remember this was the excitement of a teenager about who she can be. 


Hoje eu expliquei para a filha da minha prima o que um biólogo faz. Ela viu minhas fotos no orkut e ama a natureza e agora ela quer ser uma bióloga. Por um minuto pensei "não faça isso, vá fazer algo que te pague bem". Então comecei a contar como foi a faculdade, o que tenho feito e lembrei os motivos pelos quais estou fazendo tudo isso. Lembrei de como eu me sinto em relação a estudar biologia, porque eu escolhi isso. Lembrei dos lugares que estive, das pessoas que conheci, das coisas que aprendi, da Natureza que vi. Essa sou eu, isso é o que sou. Uma bióloga. Eu amo isso! Tudo o que eu preciso para me sentir 100% feliz em relação a essa escolha: um emprego! Tenho que lugar mais por isso em 2011...
Isso é tudo que precisamos... lugar pelo que desejamos!
E a faísca para me lembrar disso foi o entusiasmo de uma adolescente em relação ao que ela pode ser.

Comentários

Postagens mais visitadas deste blog

50 dias!

Sem vocação para árvore - No vocation for tree